czwartek, 29 lipca 2010

"Margot" Michał Witkowski

Polecił mi kolega. Miał być niby przebój, ale raczej się zawiodłem. Przerost formy nad treścią. Ubawiłem się tylko czytając wzmianki o "Wrocku" (Wrocław). Poza tym szkoda zachodu. Z opowieści o losach Margot i Waldi Baccardi nie wynika zupełnie nic. Pustka.

PS: albo jestem zbyt ograniczony, by móc odczytać intencje autora...

"Jak to się robi w Ameryce" Tomasz Lis


Tym razem marketing polityczny. Jedna z najlepszych, jeżeli nie najlepsza, książka o kulisach marketingu wyborczego. Tomasz Lis pisze o kulisach kampanii prezydenckich w USA. Świetnie się czyta (w odróżnieniu od bardziej współczesnych książek autora). Dłuższa recenzja niebawem!

"Powtórka z morderstwa" Monika Szweja

Prosta, śmieszna historyjka kryminalna z love story w tle. Rzecz dzieje się bodajże w Szczecinie (nie pamiętam, bo takie historie szybko uciekają z pamięci). W studiu regionalnej TV ktoś morduje jej dyrektor. Prowadzone śledztwo grzęźnie w meandrach telewizyjnych gierek podjazdowych. Motyw, by pozbyć się dyrektor TV Szczecin, miał chyba każdy jej podwładny...

Niepozbawiona uroku historia. Szybko się czyta, równie szybko zapomina. Dla relaksu - przeczytać warto!

"Przylądek pozerów" Jarosław Klejnocki

Seria o inspektorze Ireneuszu Nawrockim. Nawrocki bada sprawę morderstwa profesora na Uniwersytecie Warszawskim. Literatura raczej niższych lotów. Polecam do pociągu lub do czytania na plaży. Nie wymaga koncentracji.

"Barwy kampanii"

„Primary Colors. A novel of politics” Anonymous, autor dziennikarza Newsweeka, skandal z publikacją w USA, ekranizacja z Johnem Travoltą, można się doszukiwać podobieństw do kampanii i postaci małżeństwa Clintonów. W Polsce książka lub film znany jako "Barwy kampanii".

Polecam tę książkę uwadze naszych dorosłych (a raczej domorosłych) polityków. Mogliby w końcu zobaczyć, jak wygląda kampania wyborcza z prawdziwego zdarzenia. "Barwy kampanii" opowiadają historię kampanii prezydenckiej gubernatora małego stanu Jacka Stantona, widzianą z perspektywy jego prawej ręki "czarnoskórego" Henry Burtona. Stanton, super utalentowany i elektryzujący polityk, musi stawić czoła prawdziwej "smear campaign", pełnej wyciągania brudów i pomówień.Burton pomaga mu poradzić sobie z medialną burzą spowodowaną niejasnościami z przeszłości (liczne romanse, wyłganie się do służby wojskowej w Wietnamie, itp).

Nieoceniona lektura dla wielbicieli marketingu politycznego w amerykańskim wydaniu!