czwartek, 23 września 2010

„Viral Marketing i World Wide Raves” lekcja 5 - PART I


Inbound Marketing University i World Wide Rave - genialny webinar poprowadzony przez Davida Meermana Scotta!

Bloger, autor bestsellera „Nowe zasady marketingu i PR”, konsultant ds. social media okazał się być świetnym mówcą. Do tego świetnie przygotowanym. Jego prezentacja zawierała mnóstwo case studies, linków do stron i filmików video, jakie można i trzeba sprawdzić.

Świetna część z odpowiedziami na pytania internautów, zero nudnej teorii, wyłącznie praktyka, praktyka i praktyka! Jeżeli interesujesz się wykorzystaniem social media w biznesie to po prostu musisz wysłuchać wykładu Scotta. Dzisiaj pierwsza część recenzji webinaru!

World Wide Rave w biznesie – Universal Studio case study
Webinar Scotta jest jak jedna wielka opowieść. Zaczyna się od historii o Cindy Gordon, vice president of Universal Studio, która miała za zadanie uruchomić i wypromować nowy theme park (park rozrywki) – „The Wizzarding Word of Hary Potter”. Jak się do tego zabrała? Nie wydała setek tysięcy dolarów na reklamę w TV i prasie, chociaż mogła i powinna to zrobić. Takie były oczekiwania jej szefostwa. Nie zorganizowała olbrzymiej kampanii w tradycyjnych mediach. Nie wykupiła dziesiątek bilbordów. Zamiast tego porozmawiała z 7 popularnymi blogerami. Zorganizowała specjalnie dla nich (zamknięty dla innych) webinar o nowym theme parku. 

Co stało się później? Blogerzy napisali o parku na swoich blogach. Czytający blogi ludzie zaczęli podawać tę wiadomość dalej, dzieląc się nią ze swoim znajomymi. W końcu wiadomość przedostała się do tradycyjnych mediów, tj.: prasy i telewizji. Po 24 godzinach 350 000 000 osób wiedziało już o nowym przedsięwzięciu Universal Studio! A wszystko dzięki rozmowie z 7 osobami, bez wydawania kasy na tradycyjny marketing…

World Wide Rave w biznesie – dr Helaine Smith case study
Powyższy przykład pochodzi ze świata wielkich firm. W kolejnej opowiedzianej historii Scott dowodzi, że viral marketing i World Wide Rave sprawdza się również w przypadku małych organizacji. Tym razem rzecz dotyczy dentystki, dr Helaine Smith z Chicago. Zaczynała od reklamy za 2 tys. $ w yellow pages. Wyniki nie były oszałamiające. Postanowiła więc spróbować czegoś innego. Założyła swój blog i wrzuciła tam napisany przez siebie ebook „Healthy Mouth Healthy Sex”. Efekt? Eksplozja popularności. Prowadząc tradycyjny marketing dr. Helaine Smith zarabiała 150 tys. $ rocznie. Po roku od wejścia w świat social media jej dochód wynosił 1 mln $!

Jaki płynie wniosek z przypadków Cindy Gordon i dr Helaine Smith? Każdy może osiągnąć podobny sukces. Nieważne czy pracuje się w wielkiej korporacji, czy w małej jednoosobowej firmie. Wystarczy tylko, jak mówił Mistrz Yoda cytowany przez Scotta, „oduczyć się tego, czego nauczyłeś się w przeszłości!”, a następnie zacząć korzystać z viral marketingu i World Wide Rave!

Na dzisiaj wystarczy. Ciąg dalszy w weekend!  
Co nas czeka? „Viral Marketing i World Wide Raves”, piąta lekcja inbound marketingu z Inbound Marketingu University - a w niej David Meerman Scott, który zdradzi nam swoich 5 zasad odniesienia sukcesu w social media! 

Zapraszam od odwiedzania mojego bloga marketingowego! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz