wtorek, 24 sierpnia 2010

"How to blog effectively for business" - lekcja pierwsza


Właśnie zakończyłem pierwszą lekcję marketingowego kursu na Inbound Marketing University. Początkowy wykład prowadzony przez specjalistów z Marketing Proofs Ann Handley(Chief Content Officer) i Macka Colliera (blogging and Twiter specialist) dotyczył efektywnego blogowania.

Zajęcia prowadzone w formie omawianej prezentacji widocznej na ekranie (głosy prowadzących w tle) były średnio interesujące. Generalnie dotyczyły zasad blogowania, budowy bloga, czyli rzeczy przydatnych ludziom dopiero zaczynających przygodę z blogosferą. Najcenniejsze rzeczy, jakie wychwyciłem, pojawiały się na samym końcu, w fazie pytań od uczestników na które odpowiadali prowadzący:

1. Jak reagować na negatywne komentarze na firmowym blogu? Co robić jeżeli jest ich strasznie dużo? Na pewno nie wolno ich kasować. Sposób, w jaki sposób rozegramy sprawę z negatywnymi komentarzami w sieci mówi o nas wszystko. Jeżeli pomożemy skarżącym się w załatwieniu ich spraw, rozwiązaniu problemów to internauci na pewno to docenią. Poza tym należy pamiętać, że negatywny post na blogu, nawet z wyzwiskami i wulgaryzmami, to często krzyk rozpaczy klienta, któremu nie zapewniono dobrej obsługi w świecie off line...

2. Jak sprawić, by wzrosła liczba czytelników? Tutaj odpowiedz jest prosta. Linki przychodzące i wychodzące, słowa kluczowe oczywiście mają swoje znaczenie, ale powinny one ustępować przed treścią. Jak mówią: "CONTENT IS THE KING". Dobra, ciekawa treść oscylująca wokół kilku kluczowych, starannie dobranych tematów, jakim jest poświęcony blog, sprawi że czytelnicy na pewno go odnajdą w sieci.

Końcowa ocena lekcji pierwszej inbound marketingu: 3+

PS: jutro biorę się za kolejną lekcję. Tym razem "SEO Crash Course to Get Found" prowadzoną przez Lee Oddena z Top Rank Online Marketing. Relacja gwarantowana!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz