wtorek, 17 sierpnia 2010

David Fincher wyreżyseruje ekranizację „Millenium” Stiega Larssona

Sensacyjna wiadomość dla miłośników Elisabeth Salander i Mikaela Blomkvista. David Fincher, reżyser mrocznego „Siedem” z Bradem Pitem i Morganem Freemanem oraz wzruszającego "Ciekawego przypadku Benjamina Buttona" , pokieruje amerykańską ekranizacją pierwszej części tryptyku ”Millenium. Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet”.

Stieg Larsson
to nieżyjący już szwedzki dziennikarz, który przynajmniej w mojej opinii napisał kryminalną powieść doskonałą. Na całym świecie sprzedano ponad 14 mln egzemplarzy książki. Powstały już szwedzkie ekranizacje „Millenium” i „Dziewczyny, która igrała z ogniem”. Z niecierpliwością czekam na wersję amerykańską. Jeżeli reżyserowałby ją jakikolwiek inny reżyser spodziewałbym się co najwyżej rozmydlonej hollywodzkiej papki dla grzecznych dzieci – w przypadku Finchera mam nadzieję na kawał naprawdę dobrego kina.

O trylogii „Millenium” pisałem już we wcześniejszych postach. Jeżeli nie wiesz o co chodzi, zapraszam na chwilę do świata Liz Salander i Mikaela Blomkvista!

PS: Lis Salander ma zagrać Rooney Mara, aktorka znana z najnowszej wersji „Koszmaru z ulicy Wiązów” (tak przynajmniej piszą w prasie, ja nigdy o niej nie słyszałem). Kontrakt na rolę Blomkvista podpisał Daniel Craig, obecny odtwórca agenta 007 Jamesa Bonda. Zagra we wszystkich trzech filmach (zostanie zekranizowana cała trylogia). Pierwsza część pojawi się w kinach w USA, 21 grudnia 2011 roku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz