czwartek, 17 marca 2011

ShowCase Warszawa "Serwisy społecznościowe, marketing szeptany" - wrażenia

Dzisiaj udało mi się urwać na parę godzin z pracy i wyskoczyć na cykliczną (bezpłatną) konferencję ShowCase organizowaną przez IAB. W samym centrum Warszawy, czyli w Centrum Konferencyjnym na Zielnej, miałem okazję posłuchać aż 11 dwudziestominutowych prezentacji przygotowanych przez czołowe agencje reklamowe. Tematyka? Serwisy społecznościowe i marketing szeptany!


Już dawno nie byłem na tak wartościowej konferencji. Nawet nie zauważyłem, kiedy minęły 4 przewidziane programem godziny. Solidna dawka wiedzy na temat social media marketing na długo zostanie w mojej głowie. Zero ściemy i nudnego teoretyzowania. Królował konkret i content, jak można się przekonać zerkając na listę prezentacji. W kolejności chronologicznej plus krótki komentarz:

  • "Społeczność na MAXXA" Sebastian Nejfeld, Netizens Pepermint, 
Komentarz: prezentacja sponsora imprezy na temat portalu MAXXXymalny stworzonego dla RFM MAXXX i angażowaniu słuchaczy we współtworzenie audycji "on the air"!

  • "Promocje oraz nagrody, czyli co tak naprawdę działa na FB na przykładzie kampanii Kit Kata", Paweł Karaś z Facebook NOW oraz Erwin Wilczyński z Arbovision,
Komentarz: tips and tricks dla organizujących konkursy w społecznościówkach na przykładzie działań dla Fun Page Kit Kata w Polsce. Tak na marginesie: czy wiecie, że Kit Kat ma od 50 lat to samo hasło pozycjonujące "Czas na przerwę, czas na Kit Kata"? Godna podziwu konsekwencja!

  • "Przygoda, czy stały związek? Fanta w społecznościach" Wiktor Goliszek, agencja Next, 
Komentarz: kilka słów o akcjach Fanty "Odpicuj swój profil" i "Całowanie pod jemiołą".

  • "Co i jak mierzyć na facebok.com? Na podstawie dotychczasowych doświadczeń", Cezary Różański, Goldensubmarine, 
Komentarz: pierwsza z prezentacji nurtu analitycznego na temat wykorzystania Google Analitics do mierzenia skuteczności działań facebookowych aplikacji. Zaskakująca informacja: akcje na facebooku nie zmuszające uczestników do lajkowania dają lepsze rezultaty niż te wymuszające "like"!

  • "Pan wiem o czym ja mówię czyli wróżki w marketingu i coś więcej", Marcin Kowalik, Zieltraffic, 
Komentarz:  dwa casy z podwórka szczecińskiej agencji Zieltraffic, wróżki nie przypadły mi do gustu, ale kampania dla restauracji Brama Jazz Cafe jak najbardziej. Świetny przykład na to, że przeniesienie całego budżetu marketingowego z mediów tradycyjnych do sieci i społeczności może dawać świetne rezultaty. Social media naprawdę są w stanie sprzedawać (nie w każdej branży oczywiście)!

  • "Od lojalności po sprzedaż, czyli community marketing jako narzędzie promocji sklepu internetowego", Marek Piotrowski, Fire Fly,
Komentarz: community marketing dla sklepu internetowego "Męskie Zabawki". Ciekawostka? Model biznesu prowadzonego przez Fire Fly Group. Agencja prowadzi działalność biznesową i korzystając z okazji testuje swoje pomysły w praktyce.

  • "Akcja Ekoszkoła - jak wykorzystać CSR do budowy masowej świadomości marki? Kampania marketingu zintegrowanego", Krzysztof Winnik, NuOrder Group, Beata Kuskowska, Knauf Insulation, 
Komentarz: dowód na to, że połączenie celów CSR i marketingowych jest jak możliwe. Remont szkoły w Chechle i budowa świadomości marki wśród tysięcy internautów - godne podziwu!

  • "Narzędzie mierzenia efektów działań WoM w społecznościach internetowych na wizaz.pl i społeczności kobiecych na portalu Facebook", Albert Hupa, Interactive Research Center, 
Komentarz: kolejna prezentacji z nurtu analitycznego, m.in. jak i gdzie szukać ognisk dyskusji, Social Influencers i trendsetterów. Ciekawostka? Kobiety w sieci tworzą "ule komunikacyjne", mężczyźni preferują "komunikację zadaniową"! 

  • "Samsung Game - czyli jak wprowadzić na rynek nowy produkt?" Robert Sosnowski, Biuro Podróży Reklamy, 
Komentarz: case gry wspomagającej wprowadzenie na rynek nowego notebooka Samsunga.

  • "HBO - krótka rozprawa o kupionym vs. naturalnym fanie na Facebooku..." Paweł Suchocki, Buzz Media, 
 Komentarz: najlepsza moim zdaniem prezentacja na ShowCase. O sile otwartej komunikacji o wartości prawdziwych fanów skutecznie przekonywał Paweł Suchocki z Buzz Media. Jak mówił "Nie sztuką jest pozyskać fana, sztuką jest go utrzymać!"

  • "Mobbuzer - nowa platforma do monitorowania SM" Digital One.
Komentarz: nowe narzędzie do monitorowania marek w społecznościówkach. Platforma stworzona dla marketerów przez marketerów, a nie jak to zwykle bywa - dla informatyków przez informatyków.


Wnioski jakie nasunęły mi się po konferencji ShowCase? Primo, na pewno wpadnę na kolejne spotkanie z tego cyklu. Organizatorzy wspominali o maju. W listopadzie zapraszają również na targi branży interaktywnej. Secundo,"Lepszy 1 lojalny fan niż 100 milczących", czyli "Liczy się jakość, a nie ilość, głupcze!"

ShowCase Warszawa - polecam wszystkim marketingowcom!

4 komentarze:

  1. Dzięki Jacek za tę relację :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Proszę bardzo Marta, cała przyjemność po mojej stronie. Jak będziesz miała czas to polecam udział w kolejnej edycji (chyba w maju). Naprawdę warto!

    Ps. konferencja jest bezpłatna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam,
    dziękuję za obecność, komentarz na Twoim blogu.
    Wróżki to ciężki temat.. Ale z kolei jest to moim zdaniem potwierdzenie tezy którą pokazywałem na końcu - podziału sprzedawalnych i niesprzedawalnych produktów/usług.
    Prezentację można obejrzeć tutaj:
    http://semoporanku.pl/2011/03/wrozki-i-restauracje-w-social-media-marketing/

    pozdrawiam serdecznie
    Marcin Kowalik

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam,

    dzięki za komentarz. Co do wróżek to rzeczywiście ciężki temat, raczej nie do zmonetyzowania w SM. Podobnie zresztą jak, np. pożyczki gotówkowe, o których wspominałaś w prezentacji (zajmuję się tym na co dzień).

    Prezentację z chęcią obejrzę raz jeszcze. Zrobiłem dokładne notatki na konferencji, niemniej jednak coś mogło mi umknąć.

    Pozdrawiam
    Jacek Lipski

    OdpowiedzUsuń