czwartek, 17 marca 2011

ShowCase Warszawa "Serwisy społecznościowe, marketing szeptany" - wrażenia

Dzisiaj udało mi się urwać na parę godzin z pracy i wyskoczyć na cykliczną (bezpłatną) konferencję ShowCase organizowaną przez IAB. W samym centrum Warszawy, czyli w Centrum Konferencyjnym na Zielnej, miałem okazję posłuchać aż 11 dwudziestominutowych prezentacji przygotowanych przez czołowe agencje reklamowe. Tematyka? Serwisy społecznościowe i marketing szeptany!


Już dawno nie byłem na tak wartościowej konferencji. Nawet nie zauważyłem, kiedy minęły 4 przewidziane programem godziny. Solidna dawka wiedzy na temat social media marketing na długo zostanie w mojej głowie. Zero ściemy i nudnego teoretyzowania. Królował konkret i content, jak można się przekonać zerkając na listę prezentacji. W kolejności chronologicznej plus krótki komentarz:

  • "Społeczność na MAXXA" Sebastian Nejfeld, Netizens Pepermint, 
Komentarz: prezentacja sponsora imprezy na temat portalu MAXXXymalny stworzonego dla RFM MAXXX i angażowaniu słuchaczy we współtworzenie audycji "on the air"!

  • "Promocje oraz nagrody, czyli co tak naprawdę działa na FB na przykładzie kampanii Kit Kata", Paweł Karaś z Facebook NOW oraz Erwin Wilczyński z Arbovision,
Komentarz: tips and tricks dla organizujących konkursy w społecznościówkach na przykładzie działań dla Fun Page Kit Kata w Polsce. Tak na marginesie: czy wiecie, że Kit Kat ma od 50 lat to samo hasło pozycjonujące "Czas na przerwę, czas na Kit Kata"? Godna podziwu konsekwencja!

  • "Przygoda, czy stały związek? Fanta w społecznościach" Wiktor Goliszek, agencja Next, 
Komentarz: kilka słów o akcjach Fanty "Odpicuj swój profil" i "Całowanie pod jemiołą".

  • "Co i jak mierzyć na facebok.com? Na podstawie dotychczasowych doświadczeń", Cezary Różański, Goldensubmarine, 
Komentarz: pierwsza z prezentacji nurtu analitycznego na temat wykorzystania Google Analitics do mierzenia skuteczności działań facebookowych aplikacji. Zaskakująca informacja: akcje na facebooku nie zmuszające uczestników do lajkowania dają lepsze rezultaty niż te wymuszające "like"!

  • "Pan wiem o czym ja mówię czyli wróżki w marketingu i coś więcej", Marcin Kowalik, Zieltraffic, 
Komentarz:  dwa casy z podwórka szczecińskiej agencji Zieltraffic, wróżki nie przypadły mi do gustu, ale kampania dla restauracji Brama Jazz Cafe jak najbardziej. Świetny przykład na to, że przeniesienie całego budżetu marketingowego z mediów tradycyjnych do sieci i społeczności może dawać świetne rezultaty. Social media naprawdę są w stanie sprzedawać (nie w każdej branży oczywiście)!

  • "Od lojalności po sprzedaż, czyli community marketing jako narzędzie promocji sklepu internetowego", Marek Piotrowski, Fire Fly,
Komentarz: community marketing dla sklepu internetowego "Męskie Zabawki". Ciekawostka? Model biznesu prowadzonego przez Fire Fly Group. Agencja prowadzi działalność biznesową i korzystając z okazji testuje swoje pomysły w praktyce.

  • "Akcja Ekoszkoła - jak wykorzystać CSR do budowy masowej świadomości marki? Kampania marketingu zintegrowanego", Krzysztof Winnik, NuOrder Group, Beata Kuskowska, Knauf Insulation, 
Komentarz: dowód na to, że połączenie celów CSR i marketingowych jest jak możliwe. Remont szkoły w Chechle i budowa świadomości marki wśród tysięcy internautów - godne podziwu!

  • "Narzędzie mierzenia efektów działań WoM w społecznościach internetowych na wizaz.pl i społeczności kobiecych na portalu Facebook", Albert Hupa, Interactive Research Center, 
Komentarz: kolejna prezentacji z nurtu analitycznego, m.in. jak i gdzie szukać ognisk dyskusji, Social Influencers i trendsetterów. Ciekawostka? Kobiety w sieci tworzą "ule komunikacyjne", mężczyźni preferują "komunikację zadaniową"! 

  • "Samsung Game - czyli jak wprowadzić na rynek nowy produkt?" Robert Sosnowski, Biuro Podróży Reklamy, 
Komentarz: case gry wspomagającej wprowadzenie na rynek nowego notebooka Samsunga.

  • "HBO - krótka rozprawa o kupionym vs. naturalnym fanie na Facebooku..." Paweł Suchocki, Buzz Media, 
 Komentarz: najlepsza moim zdaniem prezentacja na ShowCase. O sile otwartej komunikacji o wartości prawdziwych fanów skutecznie przekonywał Paweł Suchocki z Buzz Media. Jak mówił "Nie sztuką jest pozyskać fana, sztuką jest go utrzymać!"

  • "Mobbuzer - nowa platforma do monitorowania SM" Digital One.
Komentarz: nowe narzędzie do monitorowania marek w społecznościówkach. Platforma stworzona dla marketerów przez marketerów, a nie jak to zwykle bywa - dla informatyków przez informatyków.


Wnioski jakie nasunęły mi się po konferencji ShowCase? Primo, na pewno wpadnę na kolejne spotkanie z tego cyklu. Organizatorzy wspominali o maju. W listopadzie zapraszają również na targi branży interaktywnej. Secundo,"Lepszy 1 lojalny fan niż 100 milczących", czyli "Liczy się jakość, a nie ilość, głupcze!"

ShowCase Warszawa - polecam wszystkim marketingowcom!

18 komentarzy:

  1. Dzięki Jacek za tę relację :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Proszę bardzo Marta, cała przyjemność po mojej stronie. Jak będziesz miała czas to polecam udział w kolejnej edycji (chyba w maju). Naprawdę warto!

    Ps. konferencja jest bezpłatna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam,
    dziękuję za obecność, komentarz na Twoim blogu.
    Wróżki to ciężki temat.. Ale z kolei jest to moim zdaniem potwierdzenie tezy którą pokazywałem na końcu - podziału sprzedawalnych i niesprzedawalnych produktów/usług.
    Prezentację można obejrzeć tutaj:
    http://semoporanku.pl/2011/03/wrozki-i-restauracje-w-social-media-marketing/

    pozdrawiam serdecznie
    Marcin Kowalik

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam,

    dzięki za komentarz. Co do wróżek to rzeczywiście ciężki temat, raczej nie do zmonetyzowania w SM. Podobnie zresztą jak, np. pożyczki gotówkowe, o których wspominałaś w prezentacji (zajmuję się tym na co dzień).

    Prezentację z chęcią obejrzę raz jeszcze. Zrobiłem dokładne notatki na konferencji, niemniej jednak coś mogło mi umknąć.

    Pozdrawiam
    Jacek Lipski

    OdpowiedzUsuń
  5. Marketing szeptany, social media oraz google adwords to największa siła marketingowa dzisiejszych czasów. Większość największych firm korzysta z takich zabiegów w celu zwiększenia puli klientów.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa relacja. Tematy warte rozpoczęcia dialogu, sprawdzenia szczegółów.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeśli mowa o reklamie w sieci, to wiele ciekawych informacji na jej temat można znaleźć na stronie internetowej http://adnext.pl/ poświęconej marketingowi internetowemu. Jeśli jednak nie czujecie się na siłę, aby samodzielnie zająć się marketingiem internetowym swojej firmy, proponowałbym powierzyć to zadanie profesjonalnej firmie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Skoro już jesteśmy w takim temacie to osobiście myślę i uważam, że fajnym sposobem na dobrą reklamę firmy w sieci jest content marketing. Bardzo fajnie i przejrzyście jest on przedstawiony na stronie https://tearsofjoy.pl/content-marketing/ z której usług w tym zakresie możecie skorzystać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Prowadząc swój biznes trzeba co chwilę się rozwijać i korzystać z innowacyjnych rozwiązań. Zwykła reklama to za mało. Obecnie dużą popularnością cieszy się grywalizacja, polecam wam ten artykuł http://adnext.pl/walczysz-o-uwage-odbiorcy-zapominasz-o-zaangazowaniu-jak-pomoze-ci-grywalizacja/ - tam jest wszystko świetnie wyjaśnione.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Branża cały czas ewoluuje. Trzeba być z pewnością na bieżąco

    OdpowiedzUsuń
  14. Koniecznie musicie pamiętać, że marketing to bardzo ważna sprawa w każdym biznesie i trzeba na to znaleźć swój sposób, ponieważ u każdego coś innego bardziej się sprawdzi. Zastanawiam się, o czym tutaj powiedzieć, ale myślę, że skorzystanie z powiadomień https://push-ad.com/ratujemy-porzucone-koszyki/ to świetna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  15. Marketing internetowy to wiele różnego rodzaju działań. Warto spróbować różnych, no ale na wszystkim nie można się skupiać, to byłoby zbyt kosztowne przecież.

    OdpowiedzUsuń
  16. Media społecznościowe stanowią coraz wazniejszą role w przypadku reklamy, dlatego warto zadbać o ich właściwy rozwój. Jeżeli jesteście zainteresowani tematem to polecam Wam stronę http://www.wlasnybiznes.eu/wspolpraca-z-influencerami-jak-ja-zaplanowac .

    OdpowiedzUsuń