środa, 1 grudnia 2010

Seminarium marketingowe "Sztuka Rebrandingu" polecam!

Wczoraj miałem okazję uczestniczyć w bezpłatnym seminarium marketingowym poprowadzonym przez ekspertów z agencji brandingowej Dragon Rouge. Trafiłem tam dosyć przypadkowo, dzięki uprzejmości mojej koleżanki z Marketingu. Na spotkanie szedłem z mieszanymi uczuciami. Wracając - byłem pod dużym wrażeniem!

Trzy godzinna prezentacja poprowadzona przez Małgorzatę Starczewską (strateg) i Arkadiusza Łosia (dyrektor ds. corporate identity) nie pozwalała oderwać wzroku od ekranu. Dragon Rouge zaprezentowało się z najlepszej strony. Dla przypomnienia: to agencja, która projektowała logo ME 2012 oraz dostała 3 nagrody w rankingu „Press” za swoje kampanie rebrandingowe (dla Grupy Żywiec SA, Energa oraz Kliff).

Tematyka seminarium obejmowała, m.in.:
- motywy przeprowadzania rebrandingu,
- metody odświeżania marki,
- podejście do rebrandingu. 

Największą wartością seminarium były case studies poruszane przez ekspertów. Zapamiętałem przede wszystkim to, co jest wyraźnym znakiem nowych czasów, czyli:

wpływ mediów społecznościowych na rebranding!

Przykłady bolesnych porażek Tropicany, GAP i obecnego kryzysu LOT powinny być ostrzeżeniem dla wszystkich marketerów i brand managerów. Kluczowa lesson to learn? Rebranding to okazja na zbudowanie całego świata marki (brand uniwersum), a przynajmniej jej ekspresji wizualnej. Nie jest to jednak sprawa prosta, ponieważ bardzo trudno zbadać i przewidzieć reakcje klientów na nawet najmniejsze zmiany w strukturze marki. Z tego względu rebranding należy powierzać doświadczonym ekspertom!

Reasumując - polecam seminaria marketingowe organizowane przez Dragon Rouge! Dawno już nie wyszedłem z żadnego szkolenia z głową wypełnioną taką ilością informacji i nowych inspiracji. Kolejne seminarium p.t. „Zarządzanie architekturą marki” już 7 grudnia. Seminaria są bezpłatne!

PS. tak zapamiętale rekomendowałem seminarium Dragon Rouge, że zapomniałem o mini rocznicy! To jest mój 100 setny post opublikowany na blogu marketingowym Marketing, książki i życie. Gratuluję wszystkim czytelnikom cierpliwości...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz