wtorek, 1 lutego 2011

Seminarium „Zarządzanie architekturą marki” - ocena

Po raz drugi uczestniczyłem w seminarium prowadzonym przez eksperta z agencji brandingowej Dragon Rouge. Seminarium w formule in company dotyczyło zarządzania architekturą marki, a poprowadził je Arkadiusz Łoś, Dyrektor ds. Corporate Identity. Tematyka trochę bardziej teoretyczna niż podczas „Sztuki Rebrandingu”, które recenzowałem na moim blogu marketingowym kilka tygodni temu, ale sporo można było skorzystać, również od strony praktycznej...

Zarządzanie marką nie należy do rzeczy łatwych i przyjemnych, zwłaszcza jeżeli firma posiada ich w portfelu kilka. Wbrew pozorom nie jest to sytuacja rzadka. Wiele firm, które rozpoczęły swoją rynkową karierę od zbudowania jednej silnej marki, prędzej czy później staje przed prawdziwie szekspirowskim dylematem:
                                                              
 „rozszerzać markę czy nie rozszerzać?”

Najbardziej znany przykład z ostatnich tygodni to Starbucks. Kultowa marka słynąca z kawy i klimatycznych kawiarni chcę rozszerzyć swoją działalność na inne obszary, m.in. sprzedaż marek własnych w hipermarketach. Pierwszym sygnałem zmiany strategii był rebranding. Starbucks zmienia logo, wyrzucając z niego słowo „coffee”, ale dzisiaj nie zamierzam się nad tym rozwodzić. Zainteresowanych tematem zapraszam do lektury mojego poprzedniego postu o rebrandingu Starbucks

Wracają do rzeczy, czyli seminarium „Zarządzanie wartością marki” organizowanego przez Dragoun Rouge. W mojej opinii - naprawdę wartościowe zajęcia. 3-godzinne spotkanie na temat architektury, strategii i zarządzania portfelem marek to solidna dawka wiedzy i ciekawych case studies (przeważnie dotyczących marki Sony), które przydadzą się każdemu marketingowcowi. Zwłaszcza jeżeli dopiero rozpoczyna przygodę z brandingiem. Co godne pokreślenia seminaria Dragon Rouge są bezpłatne, co w czasach cięcia budżetów szkoleniowych przez firmy nie jest bez znaczenia. Dla zachęty podaję kilka informacji ze szkolenia: 

- „to co dobre dla pojedynczej marki, nie zawsze musi być dobre dla całego portfela marek”,
- „portfela marek nie należy rozszerzać bez naprawdę poważnej przyczyny”,
- „czyste strategie brandingu, te z podręczników akademickich, w praktyce występują niezwykle rzadko”,
- „nie zapominaj o designie, dobra architektura marki łączy w sobie elementy myślenia strategicznego i wizualnego”.

Po więcej informacji muszą się Państwo zgłosić na kolejne seminarium Dragon Rouge. Najbliższe zajęcia na temat "Retail Branding" odbędą się już 8 lutego br. w Warszawie!

PS. ręka do góry, kto wiedział że Sony prowadzi działalność na rynku...finansowym

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz