Kolejny temat rzeka. Pisanie briefa to umiejętność niezbędna w pracy każdego marketingowca. To nauka i sztuka zarazem. Nie nauczysz się tego w żadnej szkole. Jedyny sposób to praktyka, praktyka, praktyka. Napisałem kilka briefów w życie, ale w żadnej mierze nie uważam się za eksperta. Ciągle się uczę. Ciągle zastanawiam się nad odwiecznym dylematem - powiedzieć w briefie za dużo czy za mało?
Jak powiesz za dużo to przeważnie dostaniesz to samo napisałeś w lekko przetworzonej formie i raczej bez fajnej kreacji (po co ryzykować, klient chciał to klient dostał).
Jak powiesz za mało to wizje Twoje i agencji mogą się rozjechać tak bardzo, że projekt będzie się nadawał do kosza. Stracisz mnóstwo czasu, przekroczysz terminy, a szef w najlepszym razie będzie lekko niezadowolony.
Szczerze mówiąc jeszcze nie udało mi się w dziedzinie pisanie briefa odnaleźć złotego środka...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz