„Internet nie jest już piaskownicą, którą można odgrodzić murkiem od reszty podwórka – jest integralnym elementem świata biznesu i relacji społecznych” pisze dwójka amerykańskich autorów – analityków z firmy Forrester Research, ale o tym wie chyba każdy z nas.
Nie każdy z nas zdaje sobie jednak sprawę z istnienia zjawiska, które Li i Bernoff określają mianem „groundswell”czyli wzbierający nurt opinii społecznych. Nurt, który wzbiera w sieci. Jest jednocześnie szansą i zagrożeniem dla każdej firmy. Jeżeli potrafisz go wykorzystać, Groundswell jest czymś lepszym niż marketing szeptany. Jeżeli go zignorujesz, może stać się śmiertelnym zagrożeniem.
Groundswell to „władza w ręce ludu” jak pisze Robert Czech z Grupy TP, recenzent książki. Istotą tego fenomenu jest rewolucyjna zmiana w sposobie komunikacji społecznej. W dobie internetu ludzie wykorzystują technologię social media, aby pozyskać niezbędne informacje od innych ludzi, zamiast korzystać, tak jak to było do tej pory, z tradycyjnych mediów oraz innych tradycyjnych źródeł. Autorzy książki tłumaczą, jak można wykorzystać tę zmianę dla potrzeb własnej firmy.
W mojej opinii całkiem niezła książka. Sporo interesujących case studies m.in.: Mini USA – słuchanie poprzez monitoring, rozmowy na portalu społecznościowym Ernst & Young , inspirowanie za pomocą ocen i recenzji przez firmę eBags, blog firmowy HP i wiele innych. Całość poparta wynikami badań.
Jedyny minus to styl pisania, jaki używają autorzy. Momentami brakuje im polotu cechującego np.: recenzowaną wcześniej przeze mnie książkę Davida Meermana Scotta „Nowe zasady marketingu i PR”. Niektóre fragmenty ciężko się czyta, niemniej jednak polecam.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz